Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

The native speaker fever in English language teaching (ELT) : Pitting pedagogical competence against historical origin

Titelangaben

Anchimbe, Eric A.:
The native speaker fever in English language teaching (ELT) : Pitting pedagogical competence against historical origin.
In: Linguistik online. Bd. 26 (2006) Heft 1 . - S. 3-14.
ISSN 1615-3014
DOI: https://doi.org/10.13092/lo.26.618

Abstract

This paper discusses English language teaching (ELT) around the world, and argues that as a profession, it should emphasise pedagogical competence rather than native-speaker requirement in the recruitment of teachers in English as a foreign language (EFL) and English as a second language (ESL) contexts. It establishes that being a native speaker does not make one automatically a competent speaker or, of that matter, a competent teacher of the language. It observes that on many grounds, including physical, sociocultural, technological and economic changes in the world as well as the status of English as official and national language in many post-colonial regions, the distinction between native and non-native speakers is no longer valid.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Lehrstuhl Englische Sprachwissenschaft > Lehrstuhl Englische Sprachwissenschaft Univ.-Prof. Dr. Susanne Mühleisen
Fakultäten
Fakultäten > Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Lehrstuhl Englische Sprachwissenschaft
Titel an der UBT entstanden: Nein
Themengebiete aus DDC: 400 Sprache > 400 Sprachwissenschaft
400 Sprache > 410 Linguistik
400 Sprache > 420 Englisch, Altenglisch
Eingestellt am: 15 Jan 2020 10:12
Letzte Änderung: 15 Jan 2020 10:12
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/53749