Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

How to attract applicants in the Atlantic versus the Asia-Pacific region? : A cross-national analysis on China, India, Germany, and Hungary

Titelangaben

Baum, Matthias ; Kabst, Rüdiger:
How to attract applicants in the Atlantic versus the Asia-Pacific region? : A cross-national analysis on China, India, Germany, and Hungary.
In: Journal of World Business. Bd. 48 (2013) Heft 2 . - S. 175-185.
ISSN 1090-9516
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jwb.2012.07.002

Abstract

While previous studies have shown that firms need to build a favourable employer image to prevail in the war for talent we still lack of an international perspective on employer branding. Based on a survey among engineering students from China, India, Germany, and Hungary, we show that the impact of some facets of employer image (e.g. task attractiveness) varies across different countries, while other employer image facets, such as perceived career opportunities and working atmosphere, unfold a stable influence on students’ intention to apply. Thus, we propose that there is an opportunity for a global employer positioning approach.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Cross-national research; Recruitment; Applicant attraction; Employer image; Employer branding; Structural-equation modelling
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle - Univ.-Prof. Dr. Matthias Baum
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle
Titel an der UBT entstanden: Nein
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 03 Apr 2020 10:18
Letzte Änderung: 10 Aug 2020 10:13
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/54784