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Modeling the Impact of Advertisement-Image Congruity on Applicant Attraction

Titelangaben

Baum, Matthias ; Schäfer, Marina ; Kabst, Rüdiger:
Modeling the Impact of Advertisement-Image Congruity on Applicant Attraction.
In: Human Resource Management. Bd. 55 (2015) Heft 1 . - S. 7-24.
ISSN 1099-050X
DOI: https://doi.org/10.1002/hrm.21652

Abstract

This study examines the effects of the perceived congruity of recruitment advertisements and organizational image on organizational attractiveness. Based on Mandler's schema congruity theory (1982) and on recruitment research, we developed hypotheses and tested them on a sample of 1,091 individuals. The results show that recruitment advertisements that conform to the organization's image show a higher degree of attractiveness to applicants, particularly because these advertisements have higher resulting credibility than advertisements with low congruity. Furthermore, applicants’ level of familiarity with the organization moderates the relationship between congruity and organizational attractiveness, as congruent recruitment advertisements lead to more positive effects for well‐known organizations. This suggests that highly recognizable organizations should use congruent advertisements to unleash the full potential of their recruitment efforts.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle - Univ.-Prof. Dr. Matthias Baum
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle
Titel an der UBT entstanden: Nein
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 06 Apr 2020 09:42
Letzte Änderung: 10 Aug 2020 10:13
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/54795