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Digital Capital as an Opportunity-Enhancer for Employee Corporate Entrepreneurship Decisions

Titelangaben

Baum, Matthias ; Rabl, Tanja:
Digital Capital as an Opportunity-Enhancer for Employee Corporate Entrepreneurship Decisions.
2019
Veranstaltung: The annual International Conference on Information Systems (ICIS) , 15. - 18.12.2019 , München.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Paper )

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Abstract

Building on the ability-motivation-opportunity framework, this paper examines the relationship of organizations’ digital capital with employee corporate entrepreneurship decisions and the moderating roles of employee personal initiative and employee digital fluency. Findings from a conjoint experiment with 106 employees show that digital process and knowledge capital positively relate to employee corporate entrepreneurship decisions. In addition, a configuration where high digital process and knowledge capital come together with high levels of personal initiative and digital fluency is particularly supportive for employee corporate entrepreneurial behavior. Digital capital represents an opportunity-enhancing resource that is best leveraged when employees have both the motivation (i.e., personal initiative) and ability (i.e., digital fluency) to use it.

Weitere Angaben

Publikationsform: Veranstaltungsbeitrag (Paper)
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle - Univ.-Prof. Dr. Matthias Baum
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle
Titel an der UBT entstanden: Nein
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 07 Apr 2020 06:52
Letzte Änderung: 10 Aug 2020 10:12
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/54852