Titlebar

Export bibliographic data
Literature by the same author
plus on the publication server
plus at Google Scholar

 

Vom diffusen Konzept zum gestuften Modell : Ein Beitrag zur Optimierung der interkulturellen Erziehung im Geographieunterricht

Title data

Schrüfer, Gabriele:
Vom diffusen Konzept zum gestuften Modell : Ein Beitrag zur Optimierung der interkulturellen Erziehung im Geographieunterricht.
In: Geographie und ihre Didaktik. Vol. 37 (2009) Issue 4 . - pp. 153-177.
ISSN 0343-7256

Further data

Item Type: Article in a journal
Refereed: No
Keywords: Empirische Untersuchung; Entwicklungspsychologie; Ethnozentrismus; Bildungsstandards; Interkulturelle Kompetenz; Interkulturelles Lernen; Lernprozess; Lernmodell; Fachdidaktik; Geografieunterricht; Deutschland
Institutions of the University: Faculties > Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences > Department of Earth Sciences > Chair Didactic of Geography
Faculties > Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences > Department of Earth Sciences > Chair Didactic of Geography > Chair Didactic of Geography - Univ.-Prof. Dr. Gabriele Schrüfer
Result of work at the UBT: No
DDC Subjects: 300 Social sciences > 370 Education
900 History and geography > 910 Geography, travel
Date Deposited: 27 Jul 2020 07:30
Last Modified: 27 Jul 2020 07:30
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/56121