Titlebar

Export bibliographic data
Literature by the same author
plus on the publication server
plus at Google Scholar

 

Qualitäten einer bewegten Schulentwicklung

Title data

Ungerer-Röhrich, Ulrike ; Bodner, Lydia:
Qualitäten einer bewegten Schulentwicklung.
In: Holzweg, Martin ; Stibbe, Günter (ed.): Didaktik des Schulsports : Beiträge zu einer zeitgemäßen Diskussion. - Schorndorf : Hofmann , 2016 . - pp. 189-195 . - (Sportunterricht : Sonderheft 2016 )
ISBN 978-3-7780-7919-5

Abstract in another language

Schulentwicklung, die Bewegungsförderung nicht als zusätzliche Aufgabe ansieht, sondern als wichtigen Bestandteil schulischen Lebens, muss die Potenziale der Bewegung für die Entwicklung der Schule erkennen und nutzen. Für diesen Prozess braucht sie Hilfe und Orientierung. In diesem Beitrag werden Qualitätskriterien beschrieben, die diesen Entwicklungsprozess im Handlungsfeld Schule unterstützen, auf Kommunikation und Partizipation bauen und sowohl die inhaltliche wie die Entwicklung der Organisation berücksichtigen.

Abstract in another language

School development, which views the facilitation of movement not as an additional task, but as an important part of the school day, has to recognize and realize the potential of movement for the school’s development. Schools need support and orientation for this process. The authors describe qualitative criteria which facilitate this developmental process in the school context, form communication and participation as their basis and furthermore consider the content structure as well as the organizational process.

Further data

Item Type: Article in a book
Refereed: No
Additional notes: Nachdruck von einzelnen, teilweise überarbeiteten Beiträgen zur Didaktik des Schulsports aus der Zeitschrift Sportunterricht aus den Jahren 1983 bis 2016
Institutions of the University: Faculties > Faculty of Cultural Studies > Department of Sport Science > Chair Sport Science III - Social and Health Sciences in Sport
Result of work at the UBT: Yes
DDC Subjects: 300 Social sciences > 300 Social sciences, sociology and anthropology
Date Deposited: 03 Nov 2020 07:51
Last Modified: 03 Nov 2020 07:51
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/59096