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Towards a Mobile App Diffusion of Innovations model : A multinational study of mobile wallet adoption

Titelangaben

Shaw, Norman ; Eschenbrenner, Brenda ; Brand, Benedikt Martin:
Towards a Mobile App Diffusion of Innovations model : A multinational study of mobile wallet adoption.
In: Journal of Retailing and Consumer Services. Bd. 64 (2022) . - No. 102768.
ISSN 0969-6989
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2021.102768

Abstract

Demand for contactless payments has increased worldwide, but adoption varies by country. We propose a more parsimonious Diffusion of Innovations model (i.e., complexity is dropped and compatible advantage replaces relative advantage and compatibility) to investigate mobile wallet adoption, but with context-relevant extensions of security, privacy and ubiquity. The model is empirically tested for Canada, Germany and the United States. The findings support the proposed model. Furthermore, we find ubiquity, privacy concerns and security risks vary by country, and ubiquity plays a mediating role. This model can be utilized in future mobile app studies and provides country-specific guidance to practitioners.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Diffusion of Innovation; Mobile Wallet; Multinational; Mobile Payment; Compatible Advantage
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation - Univ.-Prof. Dr. Daniel Baier
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 14 Sep 2021 09:27
Letzte Änderung: 14 Jul 2022 07:44
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/67030