Titelangaben
Ulm, Volker:
Systemic Innovations in Educational Systems via in-Service Teacher Education.
In: American International Journal of Social Science.
Bd. 4
(2015)
Heft 6
.
- S. 18-28.
ISSN 2325-4149
Abstract
This paper describes strategies for innovating educational systems by teachers’ professional development. On the basis of theories of learning and of managing complex systems, structural characteristics of projects are identified that have the potential to promote systemic developments in educational systems. The corresponding strategies for innovations have already been put into practice by large-scale European projects. Strong evidence shows that the chosen approach to teachers’ professional development has significant and substantial long-term effects on teachers’ beliefs and competences.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel in einer Zeitschrift |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Ja |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Mathematisches Institut > Lehrstuhl Mathematik und ihre Didaktik Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Mathematisches Institut > Lehrstuhl Mathematik und ihre Didaktik > Lehrstuhl Mathematik und ihre Didaktik - Univ.-Prof. Dr. Volker Ulm Fakultäten Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Mathematisches Institut |
Titel an der UBT entstanden: | Ja |
Themengebiete aus DDC: | 500 Naturwissenschaften und Mathematik > 510 Mathematik |
Eingestellt am: | 26 Aug 2016 08:58 |
Letzte Änderung: | 02 Nov 2023 11:10 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/34282 |