Titelangaben
Zeising, Michael ; Jablonski, Stefan:
A Generic Approach to Interactive University Timetabling.
In: Miller, Leslie ; Roncagliolo, Silvana
(Hrsg.):
ACHI 2012 : the Fifth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions. -
Red Hook, NY
: Curran
,
2012
. - S. 84-89
ISBN 978-1-61839-771-3
Abstract
Room utilization is a problem for universities most notably when students do not have to enroll for the courses they want to attend. In this case, the only information available is the examination regulation of their respective course of study. In this paper, it will be illustrated how student constraints can be inferred from these regulations and how they can be used to reduce the task to a well understood problem. Furthermore, an innovative user interface based on these constraints which enables highly interactive university course scheduling will be presented. In order to support a wide range of environments, the approach rests upon a very general domain model and does not depend on a specific solver technology.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Aufsatz in einem Buch |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Ja |
Keywords: | interactive timetabling; decision support systems; examination regulations;
planning user interfaces |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Lehrstuhl Angewandte Informatik IV > Lehrstuhl Angewandte Informatik IV - Univ.-Prof. Dr.-Ing. Stefan Jablonski Fakultäten Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Lehrstuhl Angewandte Informatik IV |
Titel an der UBT entstanden: | Ja |
Themengebiete aus DDC: | 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik |
Eingestellt am: | 24 Nov 2016 14:19 |
Letzte Änderung: | 24 Nov 2016 14:19 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/34873 |