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How much to bid in Digital Signage Advertising Auctions?

Titelangaben

Müller, Jörg ; Krüger, Antonio:
How much to bid in Digital Signage Advertising Auctions?
In: Adjunct Proceedings of Pervasive 2007. - Toronto, Canada , 2007

Abstract

In this paper we investigate bidding strategies for auctions that sell advertising space on digital signage. We introduce actionable advertisements, which are advertisements that entice you to take a specific action at a certain location in a specific time window. We introduce auctions for multiple advertising slots and present bidding strategies that take into account the number of faces seen in front of the display, the current time and location, as well as the user profiles of the users in front of the display. We use decision theory to calculate the expected utility of being shown for each advertisement.

Weitere Angaben

Publikationsform: Aufsatz in einem Buch
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII - Univ.-Prof. Dr. Jörg Müller
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik
Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik
Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII
Titel an der UBT entstanden: Nein
Themengebiete aus DDC: 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke
Eingestellt am: 16 Jan 2019 08:07
Letzte Änderung: 18 Jan 2019 09:54
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/42046