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Competing for your Attention : Negative Externalities in Digital Signage Advertising

Titelangaben

Müller, Jörg ; Krüger, Antonio:
Competing for your Attention : Negative Externalities in Digital Signage Advertising.
In: Workshop at Pervasive 2007 : Designing and Evaluating Ambient Information Systems. - Toronto, Canada , 2007 . - S. 9-12

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Abstract

In this paper, we propose to model attention consumption of advertisements as a negative externality. We examine the methods of maximum permissible values, fees, and tradable certificates to cope with the negative effects. We propose to integrate auctions for tradable attention certificates with auctions for advertising slots on digital signage. This method allows us to implement tradable certificates with relatively low transaction costs. It enables us to define a maximum amount of attention that is consumed at a certain location at a certain time. It is guaranteed to stay within these limits while causing only minimum costs for advertisers.

Weitere Angaben

Publikationsform: Aufsatz in einem Buch
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII - Univ.-Prof. Dr. Jörg Müller
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik
Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik
Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII
Titel an der UBT entstanden: Nein
Themengebiete aus DDC: 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke
Eingestellt am: 16 Jan 2019 10:11
Letzte Änderung: 16 Jan 2019 10:11
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/42054