Titelangaben
Müller, Jörg ; Cheverst, Keith:
Audience Measurement for Digital Signage : Exploring the Audience's Perspective.
In: Krüger, Antonio
(Hrsg.):
Ubiquitous Display Environments. -
Berlin
: Springer
,
2012
. - S. 143-160
. - (Cognitive Technologies
)
ISBN 978-3-642-27662-0
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-27663-7_9
Weitere URLs
Abstract
Electronic displays, or digital signs, are rapidly being installed in many public contexts. Increasingly, these signs are equipped with audience measurement, that is, sensors that observe the audience of the signs. However, the audience's experience with audience measurement is not yet well understood, which can be a problem, because the audience may feel observed and that their privacy has been violated. In this paper, we explore the audience's experience with audience measurement for digital signage. We have deployed and evaluated two digital signage systems with different audience measurement techniques, one for a year, and the other for 5 years. We explore the audience's perspective on the employed audience measurement techniques through repertory grid interviews with users who had significant experience as audiences of both deployments.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Aufsatz in einem Buch |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Ja |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII - Univ.-Prof. Dr. Jörg Müller Fakultäten Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII |
Titel an der UBT entstanden: | Nein |
Themengebiete aus DDC: | 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke |
Eingestellt am: | 16 Jan 2019 13:46 |
Letzte Änderung: | 23 Jan 2024 10:03 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/42079 |