Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Audience Measurement for Digital Signage : Exploring the Audience's Perspective

Titelangaben

Müller, Jörg ; Cheverst, Keith:
Audience Measurement for Digital Signage : Exploring the Audience's Perspective.
In: Krüger, Antonio (Hrsg.): Ubiquitous Display Environments. - Berlin : Springer , 2012 . - S. 143-160 . - (Cognitive Technologies )
ISBN 978-3-642-27662-0
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-27663-7_9

Abstract

Electronic displays, or digital signs, are rapidly being installed in many public contexts. Increasingly, these signs are equipped with audience measurement, that is, sensors that observe the audience of the signs. However, the audience's experience with audience measurement is not yet well understood, which can be a problem, because the audience may feel observed and that their privacy has been violated. In this paper, we explore the audience's experience with audience measurement for digital signage. We have deployed and evaluated two digital signage systems with different audience measurement techniques, one for a year, and the other for 5 years. We explore the audience's perspective on the employed audience measurement techniques through repertory grid interviews with users who had significant experience as audiences of both deployments.

Weitere Angaben

Publikationsform: Aufsatz in einem Buch
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII - Univ.-Prof. Dr. Jörg Müller
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik
Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik
Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII
Titel an der UBT entstanden: Nein
Themengebiete aus DDC: 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke
Eingestellt am: 16 Jan 2019 13:46
Letzte Änderung: 23 Jan 2024 10:03
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/42079