Titelangaben
Müller, Jörg ; Alt, Florian ; Michelis, Daniel:
Pervasive Advertising.
In: Müller, Jörg ; Alt, Florian ; Michaelis, Daniel
(Hrsg.):
Pervasive Advertising. -
London
: Springer
,
2011
. - S. 1-29
. - (Human-Computer Interaction Series
)
ISBN 978-0-85729-351-0
DOI: https://doi.org/10.1007/978-0-85729-352-7_1
Weitere URLs
Abstract
As pervasive computing technologies leave the labs, they are starting to be used for the purpose of advertising. Pervasive Advertising has the potential to affect everyone’s life, but it seems that a knowledge gap is preventing us from shaping this development in a meaningful way. In particular, many marketing and advertising professionals have an expert understanding of their trade, but are unaware of recent advances in pervasive computing technologies, the opportunities they offer, and the challenges they pose. Similarly, many pervasive computing researchers and professionals are on top of the recent technological advances, but lack basic marketing and advertising expertise and therefore an understanding of how their technology can influence these fields. This book is intended to close this gap and provide the means to meaningfully shape the future of pervasive advertising.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Aufsatz in einem Buch |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Ja |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII - Univ.-Prof. Dr. Jörg Müller Fakultäten Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII |
Titel an der UBT entstanden: | Nein |
Themengebiete aus DDC: | 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke |
Eingestellt am: | 14 Jan 2019 11:25 |
Letzte Änderung: | 22 Jul 2019 10:31 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/42111 |