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Towards using concept mapping for math learning

Titelangaben

Müller, Jörg ; Mühlenbrock, Martin ; Pinkwart, Niels:
Towards using concept mapping for math learning.
In: IEEE Learning Technology Newsletter. Bd. 6 (2004) Heft 3 . - S. 13-15.
ISSN 1438-0625

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Abstract

Concept mapping is a technique for visually representing the structure of information - how concepts within a domain are interrelated. It is based on theories of meaningful learning which stress that learning new knowledge is dependent on what is already known. More specifically, new knowledge gains meaning when it can be substantively related to a framework of existing knowledge rather than being "processed and filed" in isolation according to more or less arbitrary criteria. Concept mapping supports the visualization of such conceptual frameworks and is an example for “mind tools” that may support learning. We have started an initiative to integrate the collaborative modelling framework Cool Modes with the adaptive tutoring system ActiveMath with the aim of using concept mapping techniques for mathematics learning.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII - Univ.-Prof. Dr. Jörg Müller
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik
Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik
Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Lehrstuhl Angewandte Informatik VIII
Titel an der UBT entstanden: Nein
Themengebiete aus DDC: 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke
Eingestellt am: 16 Jul 2019 08:27
Letzte Änderung: 13 Sep 2022 10:46
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/51526