Titelangaben
Herz, Bernhard ; Merz, Wolfgang:
Experiential learning and the effectiveness of economic simulation games.
In: Simulation & Gaming.
Bd. 29
(1998)
Heft 2
.
- S. 238-250.
ISSN 1552-826X
DOI: https://doi.org/10.1177/1046878198292007
Weitere URLs
Abstract
Kolb's theory of experiential learning provides a natural setting to evaluate simulation games. In this article, an experimental design is developed to test whether economic simulation games support the learning process corresponding to Kolb's experiential learning cycle. The empirical results indicate that simulation games support the four learning stages more efficiently than traditional teaching methods.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel in einer Zeitschrift |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Ja |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Volkswirtschaftslehre > Lehrstuhl Volkswirtschaftslehre I (Geld und Internationale Wirtschaft) > Lehrstuhl Volkswirtschaftslehre I (Geld und Internationale Wirtschaft) - Univ.-Prof. Dr. Bernhard Herz Fakultäten Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Volkswirtschaftslehre Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Volkswirtschaftslehre > Lehrstuhl Volkswirtschaftslehre I (Geld und Internationale Wirtschaft) |
Titel an der UBT entstanden: | Ja |
Themengebiete aus DDC: | 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft |
Eingestellt am: | 13 Apr 2015 09:02 |
Letzte Änderung: | 11 Mai 2015 05:52 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/10164 |