Titlebar

Export bibliographic data
Literature by the same author
plus on the publication server
plus at Google Scholar

 

Ist die Promotion für die Generation Y noch attraktiv? : Ergebnisse einer Befragung in den Wirtschaftswissenschaften

Title data

Loy, Thomas ; Bravidor, Marcus:
Ist die Promotion für die Generation Y noch attraktiv? : Ergebnisse einer Befragung in den Wirtschaftswissenschaften.
In: Forschung & Lehre. Vol. 22 (November 2015) Issue 11 . - pp. 930-932.
ISSN 0945-5604

Abstract in another language

Eine stärkere Formalisierung und Strukturierung bei Promotionsverfahren trifft auf eine freiheitsliebende, nach Selbstverwirklichung strebende „Generation Y“. Entsteht hier ein Konflikt, der zu einer sinkenden Attraktivität der (Lehrstuhl-)Promotion führt?

Further data

Item Type: Article in a journal
Refereed: No
Keywords: Promotion; Befragung; Wirtschaftswissenschaften; Generation Y; Akademische Laufbahn
Subject classification: Journal of Economic Literature Classification: A23
Institutions of the University: Faculties > Faculty of Law, Business and Economics > Department of Business Administration > Chair Business Administration X
Faculties > Faculty of Law, Business and Economics > Department of Business Administration > Chair Business Administration X > Chair Business Administration X - Univ.-Prof. Dr. Rolf Uwe Fülbier
Faculties > Faculty of Law, Business and Economics > Department of Business Administration > Junior Professorship Auditing > Junior Professorship Auditing - Juniorprof. Dr. Thomas Loy
Faculties
Faculties > Faculty of Law, Business and Economics
Faculties > Faculty of Law, Business and Economics > Department of Business Administration
Faculties > Faculty of Law, Business and Economics > Department of Business Administration > Junior Professorship Auditing
Result of work at the UBT: Yes
DDC Subjects: 300 Social sciences > 330 Economics
Date Deposited: 30 Oct 2015 08:58
Last Modified: 18 Jul 2016 11:54
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/20870