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"Markets in the Making" : Zur Ethnographie alltäglicher Marktkonstruktionen in organisationalen Settings

Titelangaben

Ouma, Stefan:
"Markets in the Making" : Zur Ethnographie alltäglicher Marktkonstruktionen in organisationalen Settings.
In: Geographica Helvetica. Bd. 67 (2012) Heft 4 . - S. 203-211.
ISSN 2194-8798
DOI: https://doi.org/10.5194/gh-67-203-2012

Abstract

Drawing on the example of a research project on the extension of the margins of theglobal agricultural market through the workings of agribusiness in Ghana, this paper explores what contributionethnographic approaches can make to the study of quotidian market constructions in organizational settings. Itdemonstrates how ethnographies of marketization can be grasped conceptually, epistemologically and methodologically, as well as what practical and methodological challenges such a practice-oriented approach towardsthe everyday organization of markets might encounter. By doing so, the paper offers a methodological contribution to the interdisciplinary field of marketization studies. Moreover, this paper urges economic geographersto further harness the epistemological potential of ethnographic approaches.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Geowissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Geowissenschaften > Lehrstuhl Wirtschaftsgeographie
Fakultäten
Titel an der UBT entstanden: Nein
Themengebiete aus DDC: 500 Naturwissenschaften und Mathematik
500 Naturwissenschaften und Mathematik > 550 Geowissenschaften, Geologie
Eingestellt am: 10 Apr 2019 09:32
Letzte Änderung: 15 Nov 2022 10:02
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/48646