Titelangaben
Ouma, Stefan:
"Markets in the Making" : Zur Ethnographie alltäglicher Marktkonstruktionen in organisationalen Settings.
In: Geographica Helvetica.
Bd. 67
(2012)
Heft 4
.
- S. 203-211.
ISSN 2194-8798
DOI: https://doi.org/10.5194/gh-67-203-2012
Abstract
Drawing on the example of a research project on the extension of the margins of theglobal agricultural market through the workings of agribusiness in Ghana, this paper explores what contributionethnographic approaches can make to the study of quotidian market constructions in organizational settings. Itdemonstrates how ethnographies of marketization can be grasped conceptually, epistemologically and methodologically, as well as what practical and methodological challenges such a practice-oriented approach towardsthe everyday organization of markets might encounter. By doing so, the paper offers a methodological contribution to the interdisciplinary field of marketization studies. Moreover, this paper urges economic geographersto further harness the epistemological potential of ethnographic approaches.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel in einer Zeitschrift |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Ja |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Geowissenschaften Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Geowissenschaften > Lehrstuhl Wirtschaftsgeographie Fakultäten |
Titel an der UBT entstanden: | Nein |
Themengebiete aus DDC: | 500 Naturwissenschaften und Mathematik 500 Naturwissenschaften und Mathematik > 550 Geowissenschaften, Geologie |
Eingestellt am: | 10 Apr 2019 09:32 |
Letzte Änderung: | 15 Nov 2022 10:02 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/48646 |