Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Scholastic Social Epistemology in the Baroque Era

Titelangaben

Schuessler, Rudolf:
Scholastic Social Epistemology in the Baroque Era.
In: American Catholic Philosophical Quarterly. Bd. 93 (2019) Heft 2 . - S. 335-360.
ISSN 2153-8441
DOI: https://doi.org/10.5840/acpq2019311174

Angaben zu Projekten

Projektfinanzierung: VolkswagenStiftung

Abstract

Social epistemology existed in the scholastic tradition in the shape of doctrines on the legitimate use of probable opinions. Medieval scholasticism had developed sophisticated approaches in this respect, but the apogee of scholastic
theoretical reflection on social epistemology occurred in the Baroque era and its Catholic moral theology (late sixteenth to eighteenth centuries). The huge debate
on probable opinions at that time produced the most far-reaching and deepest investigations into the moral and epistemological foundations and limitations of
opinion-based, reasonable discourse prior to the late twentieth century. It is time to recover the arguments and claims of Baroque scholastic social epistemology,
not only to fill a lacuna in intellectual history but also to see whether some of its challenges are still with us today.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Institut für Philosophie > Lehrstuhl Philosophie II > Lehrstuhl Philosophie II - Univ.-Prof. Dr. Rudolf Schüßler
Fakultäten
Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Institut für Philosophie
Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Institut für Philosophie > Lehrstuhl Philosophie II
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 100 Philosophie und Psychologie > 100 Philosophie
200 Religion > 230 Christentum, christliche Theologie
Eingestellt am: 30 Okt 2019 08:49
Letzte Änderung: 30 Okt 2019 08:49
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/52920