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Reducing the Expectation-Performance Gap in EV Fast Charging by Managing Service Performance

Titelangaben

Halbrügge, Stephanie ; Wederhake, Lars ; Wolf, Linda:
Reducing the Expectation-Performance Gap in EV Fast Charging by Managing Service Performance.
In: Nóvoa, Henriqueta ; Drăgoicea, Monica ; Kühl, Niklas (Hrsg.): Exploring Service Science : IESS 2020. - Cham : Springer , 2020 . - S. 47-61 . - (Lecture Notes in Business Information Processing ; 377 )
ISBN 978-3-030-38724-2
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-38724-2_4

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Projekttitel:
Offizieller Projekttitel
Projekt-ID
Projektgruppe WI Nachhaltiges Energiemanagement & Mobilität
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Abstract

Electric mobility is considered pivotal to decarbonising transport.The operation of fast charging services has become a mobility business model.Its value proposition rests on the promise that fast chargers re-empower driversto fulfil their mobility needs within acceptable servicing times. This is in particularimportant when levels for tolerance are low like on long-distance journeys.That value proposition might set inflated customer expectations. Due toeconomic considerations and operational restrictions, charging park operatorsmight not live up to these expectations. This leads to an expectationperformancegap, which has received little scientific attention, to date. Thispaper presents an information system (IS) design, which aims at reducing thatgap by managing performance. Our findings indicate significant benefits by theIS and highlights further opportunities for the IS discipline. Also, this articleinvites researchers from service science to discover opportunities for betterexpectation management and further reduction of the identified gap.

Weitere Angaben

Publikationsform: Aufsatz in einem Buch
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: electric mobility; fast charging; customer expectation; service performance ; information system
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Professur Wirtschaftsinformatik und digitales Energiemanagement
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Ehemalige Professoren > Professur Wirtschaftsinformatik und nachhaltiges IT-Management - Univ.-Prof. Dr. Gilbert Fridgen
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > Projektgruppe Wirtschaftsinformatik der Fraunhofer FIT
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > FIM Kernkompetenzzentrum Finanz- & Informationsmanagement
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Ehemalige Professoren
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 28 Feb 2020 09:41
Letzte Änderung: 20 Okt 2021 09:45
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/54445