Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Do job crafting opportunities help to win talent? Disentangling and contextualizing the effects of job crafting opportunities on applicant attraction

Titelangaben

Schüler, Jens ; Franzke, Sonja ; Boehnlein, Philipp ; Baum, Matthias:
Do job crafting opportunities help to win talent? Disentangling and contextualizing the effects of job crafting opportunities on applicant attraction.
In: Journal of Organizational Behavior. Bd. 44 (2023) Heft 5 . - S. 776-801.
ISSN 1099-1379
DOI: https://doi.org/10.1002/job.2704

Volltext

Link zum Volltext (externe URL): Volltext

Abstract

We argue that job crafting opportunities are not only helpful to motivate and enable the existing workforce but that they can also function as a signal to attract talent. With the help of two empirical studies (Study 1 – a conjoint experiment and Study 2 – a vignette study), we show that (a) a signaled opportunity for job crafting helps to attract job seekers; (b) job crafting signals can trigger positive as well as negative expectations of central job demands and resources that inform job acceptance intentions, and; (c) a proactive personality strengthens most of the positive expectations of job crafting signals while buffering adverse effects.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: applicant attraction; job crafting opportunities; signaling theory
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle - Univ.-Prof. Dr. Matthias Baum
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 03 Apr 2023 09:34
Letzte Änderung: 30 Okt 2023 09:17
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/75814