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Salience, Competition, and Decoy Goods

Titelangaben

Herweg, Fabian ; Müller, Daniel ; Weinschenk, Philipp:
Salience, Competition, and Decoy Goods.
In: Economics Letters. Bd. 153 (2017) . - S. 28-31.
ISSN 0165-1765
DOI: https://doi.org/10.1016/j.econlet.2016.12.026

Abstract

We consider a brand manufacturer who can offer, next to its high-quality product, also a decoy good and faces competition by a competitive fringe that produces low quality. We show that the brand manufacturer optimally provides a decoy good to boost the demand for its main product if consumers’ purchasing decisions are distorted by salient thinking. The optimal decoy good is designed such that the superior quality of the brand manufacturer’s main product and the unattractive feature of the fringe product are salient.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Competition; Decoy good; Salience
Fachklassifikationen: JEL classification: L13; L15; D03; D21
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Volkswirtschaftslehre > Lehrstuhl Volkswirtschaftslehre VIII: Internationale Wettbewerbsökonomik > Lehrstuhl Volkswirtschaftslehre VIII: Internationale Wettbewerbsökonomik - Univ.-Prof. Dr. Fabian Herweg
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Volkswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Volkswirtschaftslehre > Lehrstuhl Volkswirtschaftslehre VIII: Internationale Wettbewerbsökonomik
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften
300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 01 Dec 2017 08:47
Letzte Änderung: 20 Okt 2022 08:00
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/40779