Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Leveraging the resources of others: Social purpose organizations as engagement platforms (A2020-64130)

Titelangaben

Kullak, Franziska ; Baker, Jonathan J. ; Woratschek, Herbert:
Leveraging the resources of others: Social purpose organizations as engagement platforms (A2020-64130).
In: Proceedings of the European Marketing Academy : EMAC 2020 Annual Conference. - Budapest , 2020

Weitere URLs

Abstract

There is increasing interest in business models (BM) that leverage networks of actors to enhance value creation processes. However, the business model (BM) literature primarily focuses on how digital technologies enable such activity. Drawing primarily on interview and archival data, this study investigates the historic case of a German music festival to explore how an offline social purpose organization enhances value creation by moving from a firm-centric BM to become a platform for actor engagement. Despite modest funding and minimal staffing, the organization brings together a broad network of actors to engage in resource integration and value cocreation for social good. This study contributes to the social enterprise business model literature by providing a systemic perspective of the numerous actor groups who participate in value cocreation processes. Hence, managers who adopt a cocreative approach enable collaborative processes that enhance value creation activities far beyond what limited resources might allow.

Weitere Angaben

Publikationsform: Aufsatz in einem Buch
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Social purpose organizations; Engagement platforms ; Value cocreation
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Ehemalige ProfessorInnen > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VIII - Marketing und Dienstleistungsmanagement - Univ.-Prof. Dr. Herbert Woratschek
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VIII - Marketing und Dienstleistungsmanagement
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Ehemalige ProfessorInnen
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 03 Nov 2020 08:43
Letzte Änderung: 23 Aug 2023 07:39
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/58982