Literature by the same author
plus at Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Qualitäten einer bewegten Schulentwicklung

Title data

Ungerer-Röhrich, Ulrike ; Bodner, Lydia:
Qualitäten einer bewegten Schulentwicklung.
In: Sportunterricht. Vol. 63 (2014) Issue 5 . - pp. 136-142.
ISSN 0342-2402

Abstract in another language

Schulentwicklung, die Bewegungsförderung nicht als zusätzliche Aufgabe ansieht, sondern als wichtigen Bestandteil schulischen Lebens, muss die Potenziale der Bewegung für die Entwicklung der Schule erkennen und nutzen. Für diesen Prozess braucht sie Hilfe und Orientierung. In diesem Beitrag werden Qualitätskriterien beschrieben, die diesen Entwicklungsprozess im Handlungsfeld Schule unterstützen, auf Kommunikation und Partizipation bauen und sowohl die inhaltliche wie die Entwicklung der Organisation berücksichtigen.

Abstract in another language

School development, which views the facilitation of movement not as an additional task, but as an important part of the school day, has to recognize and realize the potential of movement for the school’s development. Schools need support and orientation for this process. The authors describe qualitative criteria which facilitate this developmental process in the school context, form communication and participation as their basis and furthermore consider the content structure as well as the organizational process.

Further data

Item Type: Article in a journal
Refereed: No
Institutions of the University: Faculties > Faculty of Cultural Studies > Department of Sport Science > Chair Sport Science III - Social and Health Sciences in Sport
Faculties
Faculties > Faculty of Cultural Studies
Faculties > Faculty of Cultural Studies > Department of Sport Science
Result of work at the UBT: Yes
DDC Subjects: 300 Social sciences
Date Deposited: 03 Nov 2020 08:13
Last Modified: 03 Nov 2020 08:13
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/59100