Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Creative Openings and World-Making : Postcritique, Reparative Readings, and Anzaldúa’s Borderlands

Titelangaben

Foltinek, Selina:
Creative Openings and World-Making : Postcritique, Reparative Readings, and Anzaldúa’s Borderlands.
In: Current Objectives in Postgraduate American Studies. Bd. 21 (2020) Heft 1 . - S. 25-42.
ISSN 1861-6127
DOI: https://doi.org/10.5283/copas.333

Volltext

Link zum Volltext (externe URL): Volltext

Abstract

This article examines postcritical and reparative readings of female same-sex narratives and proposes a diversification of reading practices. The approach toward f/f-narratives presented here shifts attention to queer literary visions by questioning the narrative of the “impossible woman” (Valerie Rohy) as well as the hegemony and omnipresence of the “hermeneutics of suspicion” (Paul Ricoeur) in literary and cultural studies. It aims at queering hierarchies of knowledge as well as practices of readings. Eventually, a postcritical reading of Gloria Anzaldúa’s Borderlands/La Frontera (1987) interrogates the text’s potential for creative openings and queer world-making by drawing on entanglements of past, present, and future.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Postcritique; Reparative readings; Same-sex; Queer; Sexuality; Gloria Anzaldúa; Borderlands
Institutionen der Universität: Fakultäten > Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Lehrstuhl Amerikastudien / Anglophone Literaturen und Kulturen > Lehrstuhl Amerikastudien / Anglophone Literaturen und Kulturen - Univ.-Prof. Dr. Sylvia Mayer
Fakultäten
Fakultäten > Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Lehrstuhl Amerikastudien / Anglophone Literaturen und Kulturen
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 800 Literatur > 810 Amerikanische Literatur in Englisch
Eingestellt am: 28 Jan 2021 11:00
Letzte Änderung: 27 Sep 2023 09:22
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/62493