Titelangaben
Buchenau, Christoph ; Guthe, Michael:
Real-Time Curvature-aware Re-Parametrization and Tessellation of Bézier Surfaces.
In: Andres, Bjoern ; Campen, Marcel ; Sedlmair, Michael
(Hrsg.):
Vision, Modeling, and Visualization. -
Dresden
: The Eurographics Association
,
2021
. - S. 47-54
ISBN 978-3-03868-161-8
DOI: https://doi.org/10.2312/vmv.20211370
Abstract
Interactive tessellation of parametric surfaces has many applications in both engineering and entertainment computing. The most common primitives are bi-cubic Bézier patches which are, among others, an intermediate representation of subdivision surfaces for rendering. The current state-of-the-art employs hardware tessellation where a uniform subdivison pattern is used per patch. If the curvature varies strongly over a patch, this results in an over-tessellation of flat areas. Based on the observation that the second derivative changes linearly over the patch, we show that it is possible to reparameterize the patches such that the tessellation adapts to the curvature. This way, we reduce the number of primitives by an average of 15% for the same error bound.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Aufsatz in einem Buch |
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Begutachteter Beitrag: | Ja |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Professur Angewandte Informatik V > Professur Angewandte Informatik V - Univ.-Prof. Dr. Michael Guthe Fakultäten Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik Fakultäten > Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik > Institut für Informatik > Professur Angewandte Informatik V |
Titel an der UBT entstanden: | Ja |
Themengebiete aus DDC: | 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik |
Eingestellt am: | 14 Okt 2021 08:37 |
Letzte Änderung: | 10 Jan 2024 11:42 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/67327 |