Veröffentlichungen "Baierl, Tessa-Marie"

Eine Ebene nach oben ...
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Publikationsform | Jahr
Springe zu: 2023 | 2022 | 2021
Anzahl der Einträge: 8.

2023

Beranovsky, Fabian Eugen ; Conradty, Catherine ; Noack, Max-Emanuel ; Warnecke, Robert Leonard ; Baierl, Tessa-Marie ; Schneiderhan-Opel, Jennifer:
Abschlussbericht zu den Erhebungen der projektinternen Evaluation des Projekts „Fachliche und kulturelle Diversität in Schule und Universität – Vertiefung und Ausweitung“.
Bayreuth , 2023 . - 172 S.
DOI: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00007151

Baierl, Tessa-Marie ; Bogner, Franz X.:
How Should We Teach Nature Protection? Self-Determination and Environmental Attitudes.
In: Education Sciences. Bd. 13 (2023) Heft 4 . - 353.
ISSN 2227-7102
DOI: https://doi.org/10.3390/educsci13040353

2022

Baierl, Tessa-Marie:
Schärfung von Umwelteinstellung : Das Potenzial außerschulischer Lernorte.
Bayreuth , 2022 . - A, 115, LXXIV S.
( Dissertation, 2022 , Universität Bayreuth, Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften)
DOI: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00006404

Baierl, Tessa-Marie ; Johnson, Bruce ; Bogner, Franz X.:
Informal Earth Education : Significant Shifts for Environmental Attitude and Knowledge.
In: Frontiers in Psychology. Bd. 13 (2022) . - 819899.
ISSN 1664-1078
DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.819899

Baierl, Tessa-Marie ; Kaiser, Florian G. ; Bogner, Franz X.:
The supportive role of environmental attitude for learning about environmental issues.
In: Journal of Environmental Psychology. Bd. 81 (2022) . - 101799.
ISSN 0272-4944
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2022.101799

2021

Baierl, Tessa-Marie ; Johnson, Bruce ; Bogner, Franz X.:
Assessing Environmental Attitudes and Cognitive Achievement within 9 Years of Informal Earth Education.
In: Sustainability. Bd. 13 (2021) Heft 7 . - 3622.
ISSN 2071-1050
DOI: https://doi.org/10.3390/su13073622

Baierl, Tessa-Marie ; Bonine, Kevin ; Johnson, Bruce ; Bogner, Franz X.:
Biosphere 2 as an informal learning platform to assess motivation, fascination, and cognitive achievement for sustainability.
In: Studies in Educational Evaluation. Bd. 70 (2021) . - 101061.
ISSN 0191-491X
DOI: https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2021.101061

Baierl, Tessa-Marie ; Bogner, Franz X.:
Plastic Pollution : Learning Activities from Production to Disposal – From Where Do Plastics Come & Where Do They Go?
In: The American Biology Teacher. Bd. 83 (2021) Heft 5 . - S. 320-324.
ISSN 1938-4211
DOI: https://doi.org/10.1525/abt.2021.83.5.320

Diese Liste wurde am Mon Nov 25 20:01:08 2024 CET generiert.
[Zum Seitenanfang]
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten:
https://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/1262084482.xml