Titelangaben
Schuessler, Rudolf ; van der Rijt, Jan-Willem:
Conclusion : Lessons for Theory and Practice.
In: Schuessler, Rudolf ; van der Rijt, Jan-Willem
(Hrsg.):
Focal Points in Negotiation. -
Cham
: Palgrave-Macmillan
,
2019
. - S. 203-219
ISBN 978-3-030-27901-1
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-27901-1_9
Angaben zu Projekten
Projektfinanzierung: |
Bundesministerium für Bildung und Forschung |
---|
Abstract
In Chapter 9 (Conclusion), the editors bring together insights from the individual chapters, to draw a number of lessons regarding to the role(s) of focal points in negotiations. Focality can be used to gain a strategic advantage during the negotiation process, either by starting a dynamic that favors one’s own cause, or to block any such dynamics from getting off the ground if they are deemed detrimental to one’s interests. Focal points do more than serve such tactical purposes, however. They can also have an important function in effectively communicating the outcome of negotiations to the wider public and even serve distinctly moral purposes, contributing to the emergence of fair solutions to situations characterized by reasonable moral disagreement.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Aufsatz in einem Buch |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Nein |
Keywords: | focal points; strategy; fairness; moral disagreement |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Institut für Philosophie > Lehrstuhl Philosophie II > Lehrstuhl Philosophie II - Univ.-Prof. Dr. Rudolf Schüßler Fakultäten Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Institut für Philosophie Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Institut für Philosophie > Lehrstuhl Philosophie II |
Titel an der UBT entstanden: | Ja |
Themengebiete aus DDC: | 100 Philosophie und Psychologie > 100 Philosophie 300 Sozialwissenschaften > 320 Politikwissenschaft |
Eingestellt am: | 08 Jan 2020 09:13 |
Letzte Änderung: | 08 Jan 2020 09:13 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/53669 |