Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Call me maybe : Methods and practical implementation of artificial intelligence in call center arrivals' forecasting

Titelangaben

Albrecht, Tobias ; Rausch, Theresa Maria ; Derra, Nicholas Daniel:
Call me maybe : Methods and practical implementation of artificial intelligence in call center arrivals' forecasting.
In: Journal of Business Research. Bd. 123 (2021) . - S. 267-278.
ISSN 0148-2963
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.09.033

Angaben zu Projekten

Projekttitel:
Offizieller Projekttitel
Projekt-ID
Projektgruppe WI Customer Relationship Management
Ohne Angabe
Projektgruppe WI Künstliche Intelligenz
Ohne Angabe

Abstract

Machine learning (ML) techniques within the artificial intelligence (AI) paradigm are radically transformingorganizational decision-making and businesses’ interactions with external stakeholders. However, in timeseries forecasting for call center management, there is a substantial gap between the potential and actualuse of AI-driven methods. This study investigates the capabilities of ML models for intra-daily call centerarrivals’ forecasting with respect to prediction accuracy and practicability. We analyze two datasets of anonline retailer’s customer support and complaints queue comprising half-hourly observations over 174.5 weeks.We compare practically relevant ML approaches and the most commonly used time series models via cross-validation with an expanding rolling window. Our findings indicate that the random forest (RF) algorithmyields the best prediction performances. Based on these results, a methodological walk-through example of acomprehensive model selection process based on cross-validation with an expanding rolling window is providedto encourage implementation in individual practical settings

Abstract in weiterer Sprache

Artificial intelligence; Machine learning; Call center forecasting; Predictive analytics

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation - Univ.-Prof. Dr. Daniel Baier
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVII - Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement > Lehrstuhl Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement - Univ.-Prof. Dr. Maximilian Röglinger
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > Institutsteil Wirtschaftsinformatik des Fraunhofer FIT
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > FIM Forschungsinstitut für Informationsmanagement
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVII - Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 15 Okt 2020 11:28
Letzte Änderung: 31 Jul 2023 09:08
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/58393