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Equifinal causes of sustainable clothing purchase behavior : An fsQCA analysis among generation Y

Titelangaben

Kopplin, Cristopher Siegfried ; Rösch, Stella Franca:
Equifinal causes of sustainable clothing purchase behavior : An fsQCA analysis among generation Y.
In: Journal of Retailing and Consumer Services. Bd. 63 (2021) . - 102692.
ISSN 0969-6989
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2021.102692

Abstract

Purchase intention of sustainable clothing is investigated using fuzzy-set qualitative comparative analysis to identify equifinal causal paths. A sample of 81 German students was drawn employing a two-stage cluster sampling approach. Environmental concerns appear to be a necessary condition for purchase intention. Segmentation according to gender revealed that for females, a pure focus on environmental concerns is sufficient for purchase intention, while the same configuration prevents this intention for males. Females emphasize price value considerations and do not wish for high visibility of their sustainable clothing, while males indicate the opposite. Further, a prestige-driven causal combination was found for the male segment, stressing social influence and visibility. The purchase intention of sustainable clothing yields interactions among causal conditions, corroborating the need for methodological diversity to gain a better understanding of the phenomenon.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Sustainable clothing; Purchase intention; fsQCA; Environmental concern; Causal combination
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation - Univ.-Prof. Dr. Daniel Baier
Fakultäten
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Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 26 Aug 2021 06:51
Letzte Änderung: 16 Aug 2023 07:38
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/66841