Titelangaben
Gleißner, Michael ; Bakran, Mark-M.:
Design and control of fault-tolerant non-isolated multiphase multilevel dc-dc converters for automotive power systems.
In:
Electrical Systems for Aircraft, Railway and Ship Propulsion (ESARS)2015. -
Aachen
,
2015
ISBN 978-1-4799-7399-6
Abstract
In this paper, a bidirectional, non-isolated dc–dc converter with several interleaved phases of multilevel modules for automotive power systems is presented. Instead of using a 2-level stage with short-circuit protection elements, a 3-level module in a multiphase structure is proposed to achieve improved fault-tolerance. The dimensioning of the required flying capacitor for multilevel dc–dc converters is described. Further benefits like ripple reduction, automatic fault current limitation and enhanced efficiency are achieved. Moreover, the control strategy for normal operation including the stability of the flying capacitor voltage as well as reconfiguration after failure for degraded operation are explained.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Aufsatz in einem Buch |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Ja |
Institutionen der Universität: | Fakultäten Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften > Lehrstuhl Mechatronik Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften > Lehrstuhl Mechatronik > Lehrstuhl Mechatronik - Univ.-Prof. Dr.-Ing. Mark-M. Bakran Profilfelder Profilfelder > Emerging Fields Profilfelder > Emerging Fields > Energieforschung und Energietechnologie Forschungseinrichtungen > Forschungsstellen > ZET - Zentrum für Energietechnik Forschungseinrichtungen Forschungseinrichtungen > Forschungsstellen |
Titel an der UBT entstanden: | Ja |
Themengebiete aus DDC: | 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften |
Eingestellt am: | 17 Mär 2015 08:01 |
Letzte Änderung: | 28 Feb 2019 09:32 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/8005 |