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Design and control of fault-tolerant non-isolated multiphase multilevel dc-dc converters for automotive power systems

Titelangaben

Gleißner, Michael ; Bakran, Mark-M.:
Design and control of fault-tolerant non-isolated multiphase multilevel dc-dc converters for automotive power systems.
In: Electrical Systems for Aircraft, Railway and Ship Propulsion (ESARS)2015. - Aachen , 2015
ISBN 978-1-4799-7399-6

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Abstract

In this paper, a bidirectional, non-isolated dc–dc converter with several interleaved phases of multilevel modules for automotive power systems is presented. Instead of using a 2-level stage with short-circuit protection elements, a 3-level module in a multiphase structure is proposed to achieve improved fault-tolerance. The dimensioning of the required flying capacitor for multilevel dc–dc converters is described. Further benefits like ripple reduction, automatic fault current limitation and enhanced efficiency are achieved. Moreover, the control strategy for normal operation including the stability of the flying capacitor voltage as well as reconfiguration after failure for degraded operation are explained.

Weitere Angaben

Publikationsform: Aufsatz in einem Buch
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften > Lehrstuhl Mechatronik
Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften > Lehrstuhl Mechatronik > Lehrstuhl Mechatronik - Univ.-Prof. Dr.-Ing. Mark-M. Bakran
Profilfelder
Profilfelder > Emerging Fields
Profilfelder > Emerging Fields > Energieforschung und Energietechnologie
Forschungseinrichtungen > Forschungsstellen > ZET - Zentrum für Energietechnik
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Forschungsstellen
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften
Eingestellt am: 17 Mär 2015 08:01
Letzte Änderung: 28 Feb 2019 09:32
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/8005