Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

The sport value framework : a new fundamental logic for analyses in sport management

Titelangaben

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
The sport value framework : a new fundamental logic for analyses in sport management.
In: Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian (Hrsg.): Value Co-creation in Sport Management. - London : Routledge , 2015 . - S. 6-24
ISBN 978-1-138-91505-3

Abstract

Research question:
Sports economic theory and management models have frequently been criticized for not sufficiently explaining phenomena in sport management. This article addresses this gap by proposing a conceptual framework that can be used to understand sport management problems and derive appropriate strategies.
Research method:
The framework proposed in this conceptual article has been developed through a critical review of existing literature on sport management and theoretical considerations based on the service-dominant logic.
Results and findings:
The sport value framework provides ten foundational premises on value co-creation in sport management and suggests three levels for its analysis. The main contribution is a new and better theoretical basis for explaining phenomena in sport management compared with traditional sport economic thinking. Moreover, the sport value framework provides guidance in structuring research in sport management.
Practical implications:
The framework encourages researchers and practitioners to rethink their strategies by applying a different logic that captures the complexity of sport management.

Weitere Angaben

Publikationsform: Aufsatz in einem Buch
Begutachteter Beitrag: Ja
Zusätzliche Informationen: This article was published in the special issue of European Sport Management Quarterly "Value Co-Creation in Sport Management"
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VIII - Marketing und Dienstleistungsmanagement
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VIII - Marketing und Dienstleistungsmanagement > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VIII - Marketing und Dienstleistungsmanagement - Univ.-Prof. Dr. Herbert Woratschek
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften
300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 17 Jul 2015 06:27
Letzte Änderung: 25 Okt 2022 12:28
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/16731