Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Comparison of multiphase versus multilevel DC/DC-convertrers for automotive power

Titelangaben

Gleißner, Michael ; Bakran, Mark-M.:
Comparison of multiphase versus multilevel DC/DC-convertrers for automotive power.
In: 15th European Conference on Power Electronics and Applications (EPE) 2013 : Proceedings. - Lille, Frankreich , 2013

Volltext

Link zum Volltext (externe URL): Volltext

Abstract

Further automotive efficiency improvements require higher voltage levels than 14V for electric energy generation and distribution. As long as not all electric consumers can be adapted to the higher voltage level, DC/DC-converters link automotive power nets with different voltages. For low voltage converters without galvanic isolation mostly multiphase DC/DC-converters with coupled or uncoupled inductors are proposed due to their high power density. Multilevel architectures like the Flying Capacitor Multilevel DC/DC-Converter offer similar benefits and it will be shown that they need a smaller inductor size and provide better fault behaviour for short-on-failure switches. Efficiency is similar despite serial connected switches. This paper compares the two architectures regarding component count, control, size, fault tolerance and efficiency.

Weitere Angaben

Publikationsform: Aufsatz in einem Buch
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften > Lehrstuhl Mechatronik > Lehrstuhl Mechatronik - Univ.-Prof. Dr.-Ing. Mark-M. Bakran
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften > Lehrstuhl Mechatronik
Profilfelder > Emerging Fields > Energieforschung und Energietechnologie
Profilfelder
Profilfelder > Emerging Fields
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften
Eingestellt am: 18 Nov 2014 09:43
Letzte Änderung: 20 Apr 2018 07:03
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/3587