Titelangaben
Bennouri, Moez ; Gimpel, Henner ; Robert, Jaques:
Measuring the Impact of Information Aggregation Mechanisms : An Experimental Investigation.
In: Journal of Economic Behavior & Organization.
Bd. 78
(2011)
Heft 3
.
- S. 302-318.
ISSN 1879-1751
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jebo.2011.01.016
Abstract
This paper measures the effectiveness of market-based and cheap-talk information aggregation. Both information aggregation mechanisms (IAMs) are frequently used prior to IPOs and sales of Treasury bonds – it is largely acknowledged that they provide agents with useful information for subsequent bidding. In a laboratory experiment, we study how information provided by IAMs interacts with private and public information and how agents integrate it in their strategic behavior in a multi-unit common-value uniform-price auction. In market-based IAMs, information gathering prevails and subsequent bidding shows that subjects acknowledge the precision of information. However, in cheap-talk IAMs, there is almost no transmitted information.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel in einer Zeitschrift |
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Begutachteter Beitrag: | Ja |
Keywords: | Market design; Information aggregation; Cheap-talk; Auction; Initial public offering |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre Forschungseinrichtungen Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > FIM Kernkompetenzzentrum Finanz- & Informationsmanagement Fakultäten Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät |
Titel an der UBT entstanden: | Nein |
Themengebiete aus DDC: | 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft |
Eingestellt am: | 14 Sep 2018 06:29 |
Letzte Änderung: | 01 Jul 2022 10:50 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/45783 |