Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Value of Star Players in the Digital Age

Titelangaben

Buck, Christoph ; Ifland, Sebastian ; Renz, Michael:
Value of Star Players in the Digital Age.
In: Proceedings of the 14th International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI). - Siegen, Germany , 2019

Volltext

Link zum Volltext (externe URL): Volltext

Angaben zu Projekten

Projekttitel:
Offizieller Projekttitel
Projekt-ID
Projektgruppe WI Digital Society
Ohne Angabe

Abstract

International professional football has become a billion dollar market worldwide. Up to half of the world's inhabitants watch major events such as the FIFA World Cup or the UEFA Champions League Final. Central players and elements in this global advertising market are the clubs' teams and the players themselves. Social media platforms today allow professional footballers to reach millions of people through private marketing as individuals, thereby creating their own brand. The brand and reach of each player is also a valuable resource for clubs in terms of player value and transfer activity. The outlined results in the following article show indicate a positive correlation between the social media value of professional players and the transfer activities of football clubs. Consequently, the impact of digitization on professional football can be shown by a relationship which has not been investigated in research to date.

Weitere Angaben

Publikationsform: Aufsatz in einem Buch
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: social media; transfer market; digital strategy; football; star marketing
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VII - Wirtschaftsinformatik und Digitale Gesellschaft
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VII - Wirtschaftsinformatik und Digitale Gesellschaft > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VII - Wirtschaftsinformatik und Digitale Gesellschaft - Univ.-Prof. Dr. Torsten Eymann
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > Institutsteil Wirtschaftsinformatik des Fraunhofer FIT
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > FIM Forschungsinstitut für Informationsmanagement
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Titel an der UBT entstanden: Nein
Themengebiete aus DDC: 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 25 Jan 2019 09:28
Letzte Änderung: 26 Sep 2024 13:04
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/47004