Titelangaben
Baum, Matthias ; Schäfer, Marina ; Kabst, Rüdiger:
Modeling the Impact of Advertisement-Image Congruity on Applicant Attraction.
In: Human Resource Management.
Bd. 55
(2015)
Heft 1
.
- S. 7-24.
ISSN 1099-050X
DOI: https://doi.org/10.1002/hrm.21652
Abstract
This study examines the effects of the perceived congruity of recruitment advertisements and organizational image on organizational attractiveness. Based on Mandler's schema congruity theory (1982) and on recruitment research, we developed hypotheses and tested them on a sample of 1,091 individuals. The results show that recruitment advertisements that conform to the organization's image show a higher degree of attractiveness to applicants, particularly because these advertisements have higher resulting credibility than advertisements with low congruity. Furthermore, applicants’ level of familiarity with the organization moderates the relationship between congruity and organizational attractiveness, as congruent recruitment advertisements lead to more positive effects for well‐known organizations. This suggests that highly recognizable organizations should use congruent advertisements to unleash the full potential of their recruitment efforts.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel in einer Zeitschrift |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Ja |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre Fakultäten Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle - Univ.-Prof. Dr. Matthias Baum Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle |
Titel an der UBT entstanden: | Nein |
Themengebiete aus DDC: | 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft |
Eingestellt am: | 06 Apr 2020 09:42 |
Letzte Änderung: | 10 Aug 2020 10:13 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/54795 |