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The impact of brand portfolios on organizational attractiveness

Titelangaben

Brunner, Christian Boris ; Baum, Matthias:
The impact of brand portfolios on organizational attractiveness.
In: Journal of Business Research. Bd. 106 (2020) . - S. 182-195.
ISSN 0148-2963
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.09.014

Abstract

In this paper, we observe the effectiveness and boundary conditions of portfolio advertising, i.e. an advertisement in which a corporate brand is presented with its product brand portfolio or a part of it, in the context of recruitment. By drawing on signaling theory, we argue that using a brand portfolio is generally more effective for creating organizational attractiveness than merely advertising a single corporate brand. Using an experimental study (n = 173 graduate students) we find a) that portfolio advertising can be superior to mere corporate brand usage b) brand portfolio strength and brand portfolio fit are important conditions for this effect and c) the effect of brand portfolio strength is mediated by perceived person-organization fit and opportunities for professional development. The findings provide important insights for recruitment research and for organizations, which hold brand portfolios consisting of strong product brands, looking for new and talented staff.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Portfolio advertising; Organizational attractiveness; Signaling theory; Brand portfolio; Person-organization fit; Employer branding
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle - Univ.-Prof. Dr. Matthias Baum
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle
Titel an der UBT entstanden: Nein
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 06 Apr 2020 11:26
Letzte Änderung: 10 Aug 2020 10:12
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/54825