Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Customer-centric prioritization of process improvement projects

Titelangaben

Kreuzer, Thomas ; Röglinger, Maximilian ; Rupprecht, Lea:
Customer-centric prioritization of process improvement projects.
In: Decision Support Systems. Bd. 133 (2020) . - 113286.
ISSN 1873-5797
DOI: https://doi.org/10.1016/j.dss.2020.113286

Volltext

Link zum Volltext (externe URL): Volltext

Angaben zu Projekten

Projekttitel:
Offizieller Projekttitel
Projekt-ID
Projektgruppe WI Wertorientiertes Prozessmanagement
Ohne Angabe

Abstract

Today, customers can conveniently compare products and decide how to interact with companies. With customer centricity becoming an important success factor, companies must drive customer satis-faction not only through excellent products but also through customer-centric processes. As many companies face an abundance of action possibilities, fast-changing customer needs, and scarce re-sources, guidance regarding the customer-centric prioritization of process improvement projects is in high need. As existing approaches predominantly focus on process efficiency, we propose a decision model that accounts for the effects of process improvement on customer centricity in line with justifi-catory knowledge on value-based process decision-making, project portfolio selection, and the meas-urement of customer satisfaction. When building the decision model, we adopted the design science paradigm and used multi-criteria decision analysis as well as normative analytical modeling as re-search methods. We evaluated the model by discussing it with practitioners, by building a software prototype, and by applying it at a German insurance company. Overall, our research extends the prescriptive knowledge on process prioritization and customer process management.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Business process management; Business process improvement; Process decision-making; Customer centricity; Project portfolio selection; Kano model
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVII - Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVII - Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement > Lehrstuhl Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement - Univ.-Prof. Dr. Maximilian Röglinger
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > Institutsteil Wirtschaftsinformatik des Fraunhofer FIT
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > FIM Forschungsinstitut für Informationsmanagement
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 08 Jun 2020 09:05
Letzte Änderung: 11 Jul 2023 13:43
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/55473