Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Stadium Visitors' Smartphone Usage and Digital Resource Integration

Titelangaben

Horbel, Chris ; Buck, Christoph ; Diel, Sören ; Reith, Riccardo ; Walter, Yannic:
Stadium Visitors' Smartphone Usage and Digital Resource Integration.
In: Sport, Business and Management. Bd. 11 (2021) Heft 1 . - S. 10-27.
ISSN 2042-678X
DOI: https://doi.org/10.1108/SBM-10-2019-0099

Volltext

Link zum Volltext (externe URL): Volltext

Angaben zu Projekten

Projekttitel:
Offizieller Projekttitel
Projekt-ID
Projektgruppe WI Digital Society
Ohne Angabe

Abstract

Purpose – Smartphones have become ubiquitous devices that enable individuals to integrate digital resources in virtually all value co-creation processes, including visiting sport events. Therefore, the purpose of this paper is to understand smartphone-enabled digital resource integration in the context of sport events from an individual intra-perspective. It thereby connects the perspectives of Service Dominant Logic and Experiential Computing.
Design/methodology/approach – A conceptual model was developed and empirically tested utilizing a survey of 707 visitors of eight first and second league basketball, handball, and football matches in Germany. Partial least squares structural equation modeling was applied to test the proposed hypotheses.
Findings – The results reveal that stadium visitors integrate sport event-related and unrelated digital resources to co-create value at sport events. While event-unrelated digital resources generally have more influence on visitors’ perceived value, their importance is decreasing with higher team identification. Digital resources in the form of sports betting opportunities are only relevant in some specific contexts. Hence, both individual and contextual characteristics determine digital resource integration.
Originality/value –This study integrates the perspectives of value co-creation at sport events and Experiential Computing and proposes a conceptual model exploring how sport event visitors enrich their experience through the integration of sport event-related and -unrelated smartphone-enabled digital resources. By illuminating the intra-level perspective of sport event visitors’ resource integration, it provides the basis for future studies on digital resource integration on higher levels of aggregation including engagement platforms and entire sport event ecosystems.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Service Dominant Logic; Sport Value Framework; Experiential Computing; Digital Value Co-Creation; Digital Resources
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VII - Wirtschaftsinformatik
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VII - Wirtschaftsinformatik > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VII - Wirtschaftsinformatik - Univ.-Prof. Dr. Torsten Eymann
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > Projektgruppe Wirtschaftsinformatik der Fraunhofer FIT
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > FIM Kernkompetenzzentrum Finanz- & Informationsmanagement
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 27 Aug 2020 06:08
Letzte Änderung: 11 Jan 2022 11:36
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/56645