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Purpose, übernehmen Sie! : Mit einem Higher Platform Purpose und Algorithmen zu einer nachhaltig erfolgreichen Plattformmarke

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Winter, Andreas ; Föhr, Jonas ; Neder, Pablo:
Purpose, übernehmen Sie! : Mit einem Higher Platform Purpose und Algorithmen zu einer nachhaltig erfolgreichen Plattformmarke.
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement. Vol. 67 (2021) Issue 3 . - pp. 35-42.
ISSN 1436-798X

Abstract in another language

Der nachhaltige Erfolg digitaler Transaktionsplattformen ist besonders von deren Stakeholdern abhängig. Um ihren Erwartungen gerecht zu werden, werden die Stakeholder mit Hilfe von Algorithmen koordiniert, die aber primär auf die Bedürfnisse der Konsument*innen ausgerichtet sind. So entsteht für Plattformmarken ein Spannungsfeld, das dieser Forschungsbeitrag durch die Einführung eines Higher Platform Purpose (HPP) auflöst. Dieses mittels einer konzeptionellen Theoriesynthese entwickelte Framework kann helfen, bereits im normativen Management die Grundlage für die nachhaltig erfolgreiche Markenpositionierung einer digitalen Transaktionsplattform zu schaffen.

Abstract in another language

The sustainable success of digital transaction platforms is particularly dependent on their stakeholders. To meet their expectations, stakeholders are coordinated with the help of algorithms, which, however, are primarily aligned to consumer needs. This creates an area of tension for platform brands which, as this article illustrates, could be resolved by the introduction of a Higher Platform Purpose (HPP). Developed by means of a conceptual theory synthesis, this framework can help lay the foundation for a sustainably successful brand positioning of a digital transaction platform in its normative management already.

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Item Type: Article in a journal
Refereed: Yes
Keywords: Digitale Plattformen; Transaktionsplattformen; Algorithmen; KI; Higher Platform Purpose; Purpose Enabler
Institutions of the University: Faculties
Faculties > Faculty of Law, Business and Economics
Faculties > Faculty of Law, Business and Economics > Department of Business Administration
Faculties > Faculty of Law, Business and Economics > Department of Business Administration > Chair Business Administration III - Marketing and Consumer Behaviour
Faculties > Faculty of Law, Business and Economics > Department of Business Administration > Chair Business Administration III - Marketing and Consumer Behaviour > Chair Business Administration III - Marketing and Consumer Behaviour - Univ.-Prof. Dr. Claas Christian Germelmann
Result of work at the UBT: Yes
DDC Subjects: 300 Social sciences > 300 Social sciences, sociology and anthropology
300 Social sciences > 330 Economics
Date Deposited: 21 Sep 2021 08:30
Last Modified: 30 Jun 2022 06:48
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/67077