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Event Log Construction from Customer Service Conversations Using Natural Language Inference

Titelangaben

Kecht, Christoph ; Egger, Andreas ; Kratsch, Wolfgang ; Röglinger, Maximilian:
Event Log Construction from Customer Service Conversations Using Natural Language Inference.
In: Proceedings of the 3rd International Conference on Process Mining (ICPM). - Piscataway, USA , 2021 . - S. 144-151
ISBN 978-1-6654-3514-7

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Projekttitel:
Offizieller Projekttitel
Projekt-ID
Projektgruppe WI Wertorientiertes Prozessmanagement
Ohne Angabe

Abstract

A fundamental requirement for the successful application
of process mining are event logs of high data quality that
can be constructed from structured data stored in organizations’core information systems. However, a substantial amount of datais processed outside these core systems, particularly in organizations doing consumer business with many customer interactions per day, which generate high amounts of unstructured text data. Although Natural Language Processing (NLP) and machine
learning enable the exploitation of text data, these approachesremain challenging due to the required high amount of labeledtraining data. Recent advances in NLP mitigate this issue byproviding pre-trained and ready-to-use language models forvarious tasks such as Natural Language Inference (NLI). In thispaper, we develop an approach that utilizes NLI to derive topicsand process activities from customer service conversations andthat represents them in a standardized XES event log. To this end,
we compute the probability that a sentence describing the topic orthe process activity can be inferred from the customer’s inquiry or the agent’s response using NLI. We evaluate our approach utilizing an existing corpus of more than 500,000 customer service conversations of three companies on Twitter. The results show that NLI helps construct event logs of high accuracy for process
mining purposes, as our successful application of three different process discovery algorithms confirms.

Weitere Angaben

Publikationsform: Aufsatz in einem Buch
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Process Mining; Event Log Construction; Machine Learning; Natural Language Processing
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVII - Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVII - Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement > Lehrstuhl Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement - Univ.-Prof. Dr. Maximilian Röglinger
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > Projektgruppe Wirtschaftsinformatik der Fraunhofer FIT
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > FIM Kernkompetenzzentrum Finanz- & Informationsmanagement
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 14 Okt 2021 07:36
Letzte Änderung: 24 Mai 2022 06:45
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/67321