Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Improving Customer Satisfaction in Proactive Service Design : A Kano model approach

Titelangaben

Wenninger, Annette ; Rau, Daniel ; Röglinger, Maximilian:
Improving Customer Satisfaction in Proactive Service Design : A Kano model approach.
In: Electronic Markets. Bd. 32 (2022) . - S. 1399-1418.
ISSN 1422-8890
DOI: https://doi.org/10.1007/s12525-022-00565-9

Angaben zu Projekten

Projekttitel:
Offizieller Projekttitel
Projekt-ID
Projektgruppe WI Customer Relationship Management
Ohne Angabe

Abstract

As an emergent variant of digital and smart services, proactive services (PAS) do not wait for customers to make the frst
move, but proactively participate in customers’ lives and make decisions on their behalf. Due to their novelty, the literature on
PAS is in its infancy. Specifcally, there is a lack of guidance on designing PAS to meet customer needs. Hence, we examined
how customers assess specifc features of PAS and whether their assessments difer according to personality traits. To this
end, we conducted an online survey via the crowdsourcing platform Prolifc, which yielded 259 valid responses. We used a
methodological combination of the Kano model, self-stated importance method, and the Five Factor model. Our results reveal
that, at the moment, customers do not value features of PAS related to autonomy and that customers engage in paradoxical
behavior when assessing the use of personal data. These results allow for a more precise classifcation and prioritization of
the features of PAS tuned to a customer’s most prevalent personality trait.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Customer Satisfaction; Kano Model; Proactive Services; Personality Traits; Service Design
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVII - Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVII - Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement > Lehrstuhl Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement - Univ.-Prof. Dr. Maximilian Röglinger
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > Institutsteil Wirtschaftsinformatik des Fraunhofer FIT
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > FIM Forschungsinstitut für Informationsmanagement
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 11 Jul 2022 07:48
Letzte Änderung: 21 Nov 2023 13:03
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/70510