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Evaluating Mobile Business Applications in Service and Maintenance Processes : Results of a Quantitative-empirical Study

Titelangaben

Legner, Christine ; Nolte, Christoph ; Urbach, Nils:
Evaluating Mobile Business Applications in Service and Maintenance Processes : Results of a Quantitative-empirical Study.
In: Tuunainen, Virpi (Hrsg.): Proceedings of the 19th European Conference on Information Systems (ECIS 2011) : Helsinki, Finland, June 9 - 11, 2011. - Helsinki , 2011
ISBN 978-952-60-3574-1

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Angaben zu Projekten

Projekttitel:
Offizieller Projekttitel
Projekt-ID
Projektgruppe WI Digital Life
Ohne Angabe
Projektgruppe WI Kommunikation & IT-gestützte Zusammenarbeit
Ohne Angabe

Abstract

Mobile technologies offer great opportunities for improving business users’ productivity and for running business processes more effectively and efficiently. This particularly applies to service and maintenance processes which are highly information-intensive. Mobile services enable technicians to directly capture information more quickly and more precisely, while they are performing maintenance, inspection or repair tasks. Despite the increasing proliferation of mobile business applications, most of the existing empirical studies still focus on consumer-oriented mobile services. Thus, this study’s objective is to gain a better understanding of mobile business applications’ success in service and maintenance processes. For this purpose, we adapt the DeLone and McLean IS Success Model to this particular context. The model is validated with survey data from 374 mobile service users. Our results indicate that, besides system quality, the process support quality is the main determinant of individual benefits from using the mobile devices. The study’s findings support practitioners in explaining the levers with which mobile business applications can be improved. By empirically validating a success model, the study’s results advance theoretical development in the area of mobile service and maintenance systems, and present a basis for further research in this field.

Weitere Angaben

Publikationsform: Aufsatz in einem Buch
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Professur Wirtschaftsinformatik und strategisches IT-Management
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Ehemalige Professoren > Professur Wirtschaftsinformatik und strategisches IT-Management - Univ.-Prof. Dr. Nils Urbach
Profilfelder
Profilfelder > Emerging Fields
Profilfelder > Emerging Fields > Innovation und Verbraucherschutz
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > Projektgruppe Wirtschaftsinformatik der Fraunhofer FIT
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > FIM Kernkompetenzzentrum Finanz- & Informationsmanagement
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Ehemalige Professoren
Titel an der UBT entstanden: Nein
Themengebiete aus DDC: 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 07 Apr 2015 06:42
Letzte Änderung: 13 Apr 2022 08:23
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/7969