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An Organizational Perspective on Critical Success Factors for Customer Relationship Management : A Descriptive Case Study

Titelangaben

Kamprath, Nora ; Röglinger, Maximilian:
An Organizational Perspective on Critical Success Factors for Customer Relationship Management : A Descriptive Case Study.
In: 15th Americas Conference on Information Systems 2009 : AMCIS 2009 ; San Francisco, California, USA, 6 - 9 August 2009. - Red Hook, NY : Curran , 2009
ISBN 978-1-61567-581-4

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Abstract

Despite much IS research on CRM in general and CRM-related critical success factors (CSFs) in particular, CRM projects are still subject to high failure rates. Most current CSF studies focus on a project or technological perspective. What they neglect, for instance, is an organizational perspective, i. e. the setting in which people execute operational CRM processes and which should be considered and/or established during CRM projects. In order to provide deeper insights into the organizational perspective, we conducted a descriptive case study within a CRM project at the German sales department of a globally acting company from the electronics and electrical engineering industry. We also had the chance to analyze two of the company’s so-called sales business types (SBTs), namely “product sales” and “solution sales”. We identified 13organizational CSFs, compiled a ranking for each SBT, and conducted a cross-SBT analysis

Weitere Angaben

Publikationsform: Aufsatz in einem Buch
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Customer Relationship Management; Critical Success Factors; Organizational Perspective; Case Study
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVII - Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVII - Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement > Lehrstuhl Wirtschaftsinformatik und Wertorientiertes Prozessmanagement - Univ.-Prof. Dr. Maximilian Röglinger
Profilfelder
Profilfelder > Emerging Fields
Profilfelder > Emerging Fields > Innovation und Verbraucherschutz
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Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > Institutsteil Wirtschaftsinformatik des Fraunhofer FIT
Forschungseinrichtungen > Institute in Verbindung mit der Universität > FIM Forschungsinstitut für Informationsmanagement
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Titel an der UBT entstanden: Nein
Themengebiete aus DDC: 000 Informatik,Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 09 Apr 2015 06:21
Letzte Änderung: 24 Nov 2023 11:15
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/8267