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Nudging Physical Distance During COVID-19 : Short-Term and Long-Term Wear-Out Effects of Nudges in a Retail Setting

Titelangaben

Harnischmacher, Jannike:
Nudging Physical Distance During COVID-19 : Short-Term and Long-Term Wear-Out Effects of Nudges in a Retail Setting.
In: Jeseo, Vincent ; Allen, Juliann (Hrsg.): Welcome to The New Normal: Life After The Chaos : Proceedings of the 2023 AMS Annual Conference, New Orleans, LA, USA, May 17–19, 2023. - Cham : Springer , 2024 . - S. 197-207 . - (Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science )
ISBN 978-3-031-49038-5
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-49039-2_19

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Abstract

During the COVID-19 pandemic, customers had to adopt new behavior patterns. Keeping distance from others is a key measure and difficult to achieve in crowded retail settings. We examine the effectiveness of nudges in two field studies. In study 1, we investigate the effectiveness of three salience nudges that support distance keeping in a retail setting: duct-taped lines, footprints, and footprints with distance information as a more transparent nudge. Results show greater nudging effects for footprints in comparison with duct-taped lines. The more transparent nudge proved to be the most effective, with 3.3 times greater odds of nudging customers compared with lines. In study 2, we investigate the long-term effect of the transparent salience nudge. Results show a drastically declined nudging effect after one year of exposure. These findings support managers and public policy makers in designing nudges and draw attention to wear-out effects.

Weitere Angaben

Publikationsform: Aufsatz in einem Buch
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Behavior change; Nudging; Choice architecture; Social identity; Identity-based motivation; Field study
Institutionen der Universität: Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre III - Marketing und Konsumentenverhalten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre III - Marketing und Konsumentenverhalten > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre III - Marketing und Konsumentenverhalten - Univ.-Prof. Dr. Claas Christian Germelmann
Profilfelder > Emerging Fields > Innovation und Verbraucherschutz
Profilfelder
Profilfelder > Emerging Fields
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften
300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 07 Mai 2024 07:22
Letzte Änderung: 07 Mai 2024 07:22
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/89493