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Direct Catalyst Conversion Sensor in Form of a Single Self-Heated Mixed-Potential Device

Titelangaben

Ritter, Thomas ; Hagen, Gunter ; Moos, Ralf:
Direct Catalyst Conversion Sensor in Form of a Single Self-Heated Mixed-Potential Device.
In: Proceedings. Bd. 1 (2017) Heft 4 . - 424.
ISSN 2504-3900
DOI: https://doi.org/10.3390/proceedings1040424

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Abstract

Monitoring automotive exhaust gas aftertreatment components is required by law as part of the on-board diagnostics (OBD). For this purpose, a novel sensor device that determines directly the catalyst conversion could be used. It consists of a single, self-heated yttria stabilized ZrO2-based disc, separating two gas atmospheres. Two identical mixed-potential electrodes yield a voltage signal by comparing a certain trace gas concentration up- and downstream of the catalyst. Measurements in synthetic gas flow verify the theoretical assumption that this voltage signal only depends on the ratio of both concentrations, respectively on the conversion of the catalyst.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften > Lehrstuhl Funktionsmaterialien > Lehrstuhl Funktionsmaterialien - Univ.-Prof. Dr.-Ing. Ralf Moos
Profilfelder > Advanced Fields > Neue Materialien
Forschungseinrichtungen > Zentrale wissenschaftliche Einrichtungen > Bayreuther Materialzentrum - BayMAT
Forschungseinrichtungen > Forschungsstellen > Zentrum für Energietechnik - ZET
Forschungseinrichtungen > Forschungsstellen > BERC - Bayreuth Engine Research Center
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften > Lehrstuhl Funktionsmaterialien
Profilfelder
Profilfelder > Advanced Fields
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Zentrale wissenschaftliche Einrichtungen
Forschungseinrichtungen > Forschungsstellen
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften
Eingestellt am: 20 Sep 2017 06:29
Letzte Änderung: 22 Nov 2023 14:26
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/39724