Titelangaben
Franke, Gaitano ; Scharfenberg, Franz-Josef ; Bogner, Franz X.:
Investigation of Students’ Alternative Conceptions of Terms and Processes of Gene Technology.
In: International Scholarly Research Notices.
Bd. 2013
(2013)
.
- 741807.
ISSN 2356-7872
DOI: https://doi.org/10.1155/2013/741807
Abstract
Our study monitored students' alternative conceptions about some fundamental terms and processes of gene technology. Novice secondary school 10th graders (144 in total) described their conceptions in an open questionnaire. Using inductive category development, we iteratively categorized their responses. We found 13 categories describing students' conceptions. Common categories were allocated to more than one different term or process. Specific categories were found only in the context of explaining one term or process. Using the collected conceptions, we then developed a questionnaire, which we administered to monitor the students' conceptual change during a hands-on approach in our outreach lab. Knowledge about these conceptions and the concepts' consideration within science teaching should be of value both for pre-service teacher education and for professional development of in-service teachers.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel in einer Zeitschrift |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Ja |
Zusätzliche Informationen: | BAYCEER114488 |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Lehrstuhl Didaktik der Biologie Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige ProfessorInnen > Lehrstuhl Didaktik der Biologie - Univ.-Prof. Dr. Franz Xaver Bogner Fakultäten Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige ProfessorInnen |
Titel an der UBT entstanden: | Ja |
Themengebiete aus DDC: | 500 Naturwissenschaften und Mathematik |
Eingestellt am: | 06 Mai 2015 14:57 |
Letzte Änderung: | 12 Dec 2023 15:00 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/12928 |