Titelangaben
Sellmann, Daniela ; Bogner, Franz X.:
Climate change education: Quantitatively assessing the impact of a botanical garden as an informal learning environment.
In: Environmental Education Research.
Bd. 19
(2013)
Heft 4
.
- S. 415-429.
ISSN 1469-5871
DOI: https://doi.org/10.1080/13504622.2012.700696
Abstract
Although informal learning environments have been studied extensively, ours is one of the first studies to quantitatively assess the impact of learning in botanical gardens on students’ cognitive achievement. We observed a group of 10th graders participating in a one-day educational intervention on climate change implemented in a botanical garden. The students completed multiple-choice questionnaires in a pre-post-retention test design. Comparing the test scores revealed a significant short-term knowledge gain as well as a long-term knowledge gain. Consequently, our results show the potentials of botanical gardens as effective learning environments, and for complementing formal school-based learning settings regarding climate change education.Keywords: environmental education; botanical garden; cognitive achievement;climate change; out-of-school learning
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel in einer Zeitschrift |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Ja |
Zusätzliche Informationen: | BAYCEER107790 |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Lehrstuhl Didaktik der Biologie Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren > Lehrstuhl Didaktik der Biologie - Univ.-Prof. Dr. Franz Xaver Bogner Fakultäten Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren |
Titel an der UBT entstanden: | Ja |
Themengebiete aus DDC: | 500 Naturwissenschaften und Mathematik |
Eingestellt am: | 06 Mai 2015 14:57 |
Letzte Änderung: | 06 Mai 2015 14:57 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/12938 |