Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Association Tests and Outdoor Ecology Education

Titelangaben

Bogner, Franz X. ; Wiseman, Michael:
Association Tests and Outdoor Ecology Education.
In: European Journal of Psychology of Education. Bd. 12 (1997) Heft 1 . - S. 89-102.
ISSN 1878-5174
DOI: https://doi.org/10.1007/BF03172872

Abstract

This paper deals with the analysis of written associative responses in the context of a week-long outdoor ecology education at a National Park (treatment). Firstly, 12-13 year old pupils were instructed to respond freely to two selected key words ("Environment" and "Conservation") by listing all words that they associate with them. All observed associations were categorised into a preselected cluster of 8 (or 9) domains. Secondly, the same procedure was applied in a follow-up survey: For both key words, participation in the education programme influenced frequencies as well as the choice profiles them-selves indicating an increase in positive emotional and conservational associations. Advantages and limitations of the method are discussed.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Zusätzliche Informationen: BAYCEER23862
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Lehrstuhl Didaktik der Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren > Lehrstuhl Didaktik der Biologie - Univ.-Prof. Dr. Franz Xaver Bogner
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 500 Naturwissenschaften und Mathematik
Eingestellt am: 08 Mai 2015 06:18
Letzte Änderung: 08 Mai 2015 06:18
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/13152